A webáruházak egyre inkább kezdik elfoglalni a piacot és a kényelmes otthonról rendelés és a termékek házhoz szállítása egyre inkább arra ösztönzi az embereket, hogy ez a módszer mellett döntsenek.
De vajon ez a vásárlási módszer megfelelően alkalmazható-e a klímaberendezések esetében is?
Nagyon sokszor előfordul, hogy a webáruházak akár 5-10%-al olcsóbban árulják a termékeket, ami miatt a vevő nagy örömmel rendeli meg azokat, viszont a klímatizálásnak csak az egyik összetevője a klímaberendezés költsége, ehhez még hozzájárul a szerelési ár, a garancia és a későbbiekben történő szervizelés.
Amennyiben neten keresztül történő vásárlás után meghibásodásra kerülne sor, egy komolyabb procedúra veszi kezdetét, ahol az árelőny kedvezmény helyét egy olyan ügyintézés váltja fel, melyben az ügyfél teljesen kiszolgáltatott az adott cég ügyfélkezelési szokásainak és reklamációs ügyintézésének.
Ha sikerül is találni egy olyan céget akik házhoz jönnek és megállapítják a meghibásodás okát, könnyedén azt mondhatják, hogy sajnálják, de keressék fel azt a céget ahol a berendezést vásárolták és javítsák meg Önnek vagy szerezzék be a szükséges alkatrészeket. Ilyen esetekben fordul elő, hogy akár hetek is eltelhetnek mire a javítás megkezdődik (már ha a webáruháznak van szerelője).
Egy klímákkal foglalkozó cég viszont nem engedheti meg magának, hogy napok vagy hetek teljenek el bármilyen reagálás nélkül, hiszen érdekük, hogy megmaradjon a jó ügyfélkapcsolat. Ezt a kapcsolatot nevezhetjük akár családi kapcsolatnak is, hiszen az ilyen cégek ajánlás útján kerülnek az ügyfélhez, az ő családtagjaihoz, kollégáihoz. Ez egy olyan bizalmi állapot, amikor az ügyfél már tudja, hogy kit fog beengedni a lakásba és az milyen munkát fog elvégezni, illetve, hogy a későbbiekben maximálisan számíthat a cég problémamegoldó képességére. A vásárlás után is megmarad a kapcsolat, nem úgy mint egy webáruház esetében, ahol a futár csak kikézbesíti az árut és már megy is tovább.
Fontos kiemelni, hogy a neten történő vásárlás után mennyire nehéz olyan céget találni aki rendelkezik regisztrációval és vállalni fogja a klímaberendezés felszerelését, ugyan is a cégeknek nem érdekük pazarolni az idejüket egy olyan termékre ami nem náluk lett vásárolva. Hallottunk már olyan esetről is ahol az ügyfél több mint tíz céget felkeresett és egyikük sem vállalta a munkát. Ilyenkor maradnak az alkalmi klímaszerelők akiktől sem számlát, sem garanciát nem kap a vásárló.
A jó és minőségi munkának van egy ára, ezt kell kifizetni és cserébe egy olyan szolgáltatást kap az ügyfél ami hosszútávú befektetés mindkét fél számára.
Óva intenénk önöket az ismeretlen márkájú, nagyon kedvező áru klímaberendezésektől, amik szezon elején jelennek meg a webáruházak kínálatában. Sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy ezek a klímák gyorsan romlanak, alkatrészeket beszerezni hozzájuk pedig kész rémálom. Általában a piacról nagyon gyorsan el is tűnnek, így ha egy-két éven belül lenne szükségük javításra egyszerűen már nem lenne kihez fordulni.
Gyakran tapasztaljuk, hogy míg a jó nevű klímák akár 10-15 évig is működnek, az ismeretlen gyártótól vásárolt klímák csak 2-3 évig, ami igazán nem jó teljesítmény.
Cégünk kizárólag olyan típusú klímaberendezések értékesítésével foglalkozik, melyek stabil márkanevek, megbízhatók és jó garanciális háttérrel rendelkeznek. Ismeretlen készülékekkel nem foglalkozunk csak azért mert kedvező az áruk, hiszen a berendezés eladása nem csak a felszerelésből áll, komoly garanciális vállalásokat adunk mellé és ezt csak olyan berendezéseknél tehetjük meg melyeknél nem a javítással fogjuk eltölteni az időnket.
Tanácsunk, hogy csak és kizárólag minőségi klímaberendezést vásároljanak, ahol számlát és garanciát is kapnak a készülék mellé!